Vilkår og Praktisk informasjon
Fergeforbindelser
Planlegg reisen din godt og sjekk ut fergeruter for å komme deg til Midsund
på Otrøya.
For å komme til Gjerdebu i Midsund så må en ta ferge til Otrøya fra Molde og
Mordalsvågen til Solholmen eller ferge fra Brattvågen og til Dryna om du
kommer fra sunnmøre.
Sjekk ut fergeruter på fram.no
Turistfiskeanlegg
Alle gjester som kommer hit for å fiske må ha med seg tolldukumentasjon
når de reiser ut av landet. Pr dags dato er det tillatt med 18 kg filet pr fisker.
Vi må ha tilsendt navn , telefonnummer og epost på alle fiskere for å få dere
registert.
Dette gjøres iløpet av oppholdet.
Sengetøy og håndduker
Dette kan bestilles for kl 150 pr gjest. Fint om dette kan avtales på forhånd
slik at vi kan re opp sengene til dere kommer.
Et stort og et lite håndkle er inkludert i prisen.
Flere sett med håndduker koster kl 75,-
Husregler og tilgjengelighet
Innsjekk etter kl 16. Eller etter avtale.
Utsjekk før kl 12 eller etter avtale
Ikke røyk
Ikke tillatt med kjæledyr
Flere leiligheter i huset så vis hensyn til andre gjester.
Ikke tillatt med fester og arrangement uten at dette er avklart med huseier.
Utlån av selskapslokale må avtales på forhånd.
Skader på inventar må erstattes.
Kildesortering
Vi har kildesortering i Midsund med egen kontainer for
- Glass og metall
- Restavfall
- Matavfall
Papir og Plast
Info om dette finner dere i leiligheten.
Før avreise
Forlat leilighet ryddet og rengjort.
Om dere har bestilt opphold med sengetøy så tas dette av og legges på badet ved vaskemaskin
Pass på at hoveddør blir låst når dere forlater huset.
Ikke rullestolvennlig pga trapper opp til leilighetene
Betaling av oppholdet.
Vi sender ut betalinginfo ved bestilling av leilighet eller båt. Hele summen må
betales inn til Gjerdebua før 35 dager før innsjekk via bank
Depositum, betaling av sengetøy og rengjøring kan betales ved ankomst etter avtale.
Alt skal betales i norske kroner. Om betaling skjer i annen valuta må vi legge
til vekslingsgebyr.
Kanselleringsregler
Kansellering må skje i god tid før innsjekk. Avbestilling etter 35 dager før
innsjekk blir 50% av oppholdet holdt tilbake. Avbestilling 14 dager eller
mindre før innsjekk vil ikke betalingen bli refundert.
Rengjøring
Før avreise skal leiligheten rengjøres og ryddes og forlates i den tilstand den
var da dere kom. Rengjøring kan bestilles men uansett skal leiligheten være
ryddet og klargjort til rengjøring.
Rengjøring må avtales på forhånd før ankomst. Pris 1800,- pr leilighet
Om huset blir forlatt og det ikke er rengjort vil rengjøring trekkes av depositumet.
Depositum:
Vi tar 3000 for leie av leilighet og 3500 for båt.
Dette kan betales ved ankomst. Tilbakebetaling av depositum vil skje etter avreise slik at huseier
har tid på seg å se over. Det vil bli betalt tilbake via Vipps eller bankoverføring.
Ved større skade på båt har vi en egenandel på kr 10 000.
Nøkkelutlevering
Dette avtales med vertskapet før ankomst.
Bestilling av båt
Bestilling av båt må gjøres 1 måned før ankomst. De som bestiller leilighet
blir prioritert før andre båtgjester.
Vi har 3 stk Øien 620 båter, 21 fot. To av dem har 70 hk Suzuki og båt nr 3
har 60Hk Suzuki. Alle har Gis Kartplotter, Ekkolodd/ Fishfinder.
Stangholder fra 6 til 9 stk pr båt. båtene er registrert for 6 personer men
passer best til 4 personer
1 Quicksilver Pilothouse 80Hk Suzuki med 7 stangholdere
Gps/ kartplotter.
Salgsbetingelser for Badestuene
1. Avtalen
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
2. Partene
Selger er Gjerdebua AS, Stuttnesvegen 92, 6475 Midsund, gjerdebua@outlook.com, Tlf +47 415 73 840, Org.nr: 923 212 906 MVA, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen
3. Pris
Pris for tjenesten vil oppgis på bestillingssiden, og det er vist pris som alltid gjelder. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader.
4. Betalingen
Betalingen gjennomføres via Vipps på nettside, i forbindelse med booking og tilgang til tjenestene. Betalingen gjennomføres og trekkes i forkant, for å få tilgang til fasilitetene. Kontakter aksepteres ikke.
5. Levering og tilgang
Betalingen gjennomføres via Vipps i forbindelse med booking og tilgang til tjenestene. Betalingen gjennomføres og trekkes i forkant, for å få tilgang til fasilitetene.
6. Oppsigelse av abonnement
Månedsbetalinger per Vipps er tilgjengelige i app eller nettside, og trekkes fra ønsket bankkort eller -konto.
Avtaler via Vipps faste betalinger avsluttes i Vipps-appen. Gjelder løpende abonnement.
7. Avbestilling og endring av Booking
Angrerett gjelder ikke for enkeltstående tjenester med fastsatt tidspunkt eller periode, i henhold til angrerettloven § 19. Når du bestiller tilgang til badstuen, gjelder samme prinsipp som ved kjøp av billetter til kino, konsert eller flyreiser. Dersom du ikke kan benytte din reservasjon, kan du kostnadsfritt overføre den til en annen person.
8. Mangler ved tjenesten
Dersom det oppstår en feil eller mangel ved tjenesten, må dette varsles umiddelbart på telefon 415 73 840. Vi har mulighet til å rykke ut og bistå dersom det oppstår problemer under oppholdet.
Dersom mangelen ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, vil tjenesten enten bli rettet opp, eller det vil bli gitt prisavslag eller refusjon etter gjeldende regler i forbrukerkjøpsloven kapittel 6.
Varsling om mangel bør skje uten ugrunnet opphold for at vi skal kunne yte best mulig service.
9. Kansellering og Værforbehold
Vi kan ikke garantere for værforhold eller vannkvalitet. Dersom badstuen ikke kan benyttes på grunn av ekstremvær eller andre uforutsette hendelser som pandemi, krig, naturkatastrofer, streik, lockout eller lignende force majeure-situasjoner, gis det ikke refusjon for bestillingen.
10. Aldersgrense
Bestilling og betaling må gjøres av personer over 16 år. Gjester under 16 år må være i følge med en foresatt.
11. Alkohol
Det er ikke tillatt å nyte alkohol i badstuen. Brudd på dette kan medføre utestengelse.
12. Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.